loading...

رژیم لاغری سریع

بازدید : 203
سه شنبه 14 مرداد 1399 زمان : 8:52

چه مواردی در سر راه یک رژیم غذایی وجود دارد ؟ استپ وزنی چیست ؟ یکی از مهم ترین مشکلات در راه لاغری استپ وزنی یا توقف کاهش وزن میباشد . به نظر شما دلایا استپ وزنی در رژیم کتوژنیک چیست ؟ مهم ترین دلایل استپ وزنی کدامند و مناسب ترین راه برای شکست استپ وزنی چیست ؟ آیا ورزش کردن به از بین بردن استپ وزنی کمک میکند ؟ تغیر رژیم غذایی برای از بین بردن اپ وزن مناسب است ؟ برای جواب این سوالات با ما در این وقاله همراه باشید .

چه مواردی در سر راه یک رژیم غذایی وجود دارد ؟ استپ وزنی چیست ؟ یکی از مهم ترین مشکلات در راه لاغری استپ وزنی یا توقف کاهش وزن میباشد . به نظر شما دلایا استپ وزنی در رژیم کتوژنیک چیست ؟ مهم ترین دلایل استپ وزنی کدامند و مناسب ترین راه برای شکست استپ وزنی چیست ؟ آیا ورزش کردن به از بین بردن استپ وزنی کمک میکند ؟ تغیر رژیم غذایی برای از بین بردن اپ وزن مناسب است ؟ برای جواب این سوالات با ما در این وقاله همراه باشید .

معنی استپ وزنی چیست؟

معمولا افراد رد زمان کاهش وزن بعد از یک الی دو ماه از گذشت رژیم متوجه میشوند که دیگر وزنشان کاهش نمی یابد، این مشکل در همه افراد می توانند ایجاد شود و باعث دلسردی افراد نیز می شود. وقتی شما دو هفته تا یک ماه و نیم در یک وزن ثابت باقی بمانید می گوییم دچار استپ وزنی شده اید و بری حل مشکل باید اقدام کنید.

علت استپ وزنی در رژیم کتوژنیک چیست ؟

اما افرادی که اقدام به گرفتن رژیم می‌کنند ممکن است در هر برهه‌ای دچار استپ وزن شوند. استپ وزن برهه ایست که در آن وزن بدن در یک وضعیت می‌ماند و دیگر کاهش نمی‌یابد. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که سه هفتهٔ کامل، وزن بدن هیچ تغییری نکند. در هفتهٔ اول و دوم، استپ وزن ممکن است به دلیل احتباس آب در بدن باشد. اما هفتهٔ سوم نشان می‌دهد که وزن شما برخلاف تلاش‌های بی‌وقفه ثابت مانده و دچار استپ وزن شده‌اید.

انواع استپ وزنی چیست ؟

به طور کلی دو نوع استپ وزنی وجود دارد:

استپ وزنی حقیقی: استپ وزنی حقیقی یا واقعی نوعی از استپ وزنی میباشد که در آن بدن شما با رژیم غذایی که رعایت می کنید سازگاری پیدا میکند و نرخ و میزان متابولیسم بدن به گونه تصحیح میشود که بتواند با میزان کالری دریافتی به ادامه روند فعالیت های خود بپردازد و بدن به مشکل نخورد. در این حالت ما باید رژیم غذایی را تصحیح کنیم و بدن با گول بزنیم تا میزان متابولیسم خود را تغییر داده و دوباره به کاهش وزن بپردازد.

استپ وزن کاذب : استپ وزن کاذب زمانی رخ می دهد که وزن شما به علت عوامل گوناگونی کند شده و این کندی کاملا موقتی و کاذب است. در حقیقت این نوع از استپ وزن با برطرف شدن عوامل از بین می رود. برای مثال شما هر بار پس از خوردن غذا روی ترازو می روید، یا مدتیست که از کورتون استفاده می کنید. کورتون از جمله داروهاییست که موجب حبس شدن آب در زیر پوست و در نتیجه اضافه وزن می شود. خوشبختانه به محض قطع مصرف این دارو خواهید دید که وزن شما در حال کند شدن است.

مهم ترین دلایل استپ وزنی حقیقی چیست ؟

زمانی که شما عوامل ایجاد کننده استپ وزن غیر واقعی یا کاذب را رفع کنید اما همچنان تا یک ما وزن ثابت داشته باشید نشان دهنده آن است که استپ وزن شما حقیقی است و ه دلیل سازگاری بدن با شرایط است.

بدن ما به طور هوشمندانه ای با شرایط متفاوت سازگار میشود. زمانی که ما میزان کالری دریافتی را کاهش میدهیم بدن نیز بعد از مدتی نیاز خود به کالری را کاهش میدهد و فعالیت های مختلف را در بدن کم میکند. وقتی این اتفاق بیافتد دریافت کالری کم دیگر به معنی کمبود و قحطی محسوب نمیشود و بدن به دنبال جبران نمیرود. همین اتفاق باعث وزن گیری مجدد افراد پس از پایان دوره رژیم هم میباشد که افراد فکر میکنند میتوانند میزان غذا دریافتی را افزایش دهند اما بدن به دلیل سازگاری ایجاد شده غذای اضافی را ذخیره می کند.

هرچه وزن افراد کمتری شود کاهش وزن سخت تر مشهود: این نگرانی در افراد وجود دارد که نمیتوانند رژیم را به پایان برسانند و به وزن ایده آل برسند چون سرعت کاهش وزنشان کم شده است یا دچار استپ شده اند. این موضوع کاملا یک موضوع طبیعی است به صورتی که هرچه ما وزن بیشتری داشته باشیم، چربی بیشتری هم جهت مصرف و سوزاندن در اختیار داریم و با کاهش وزن بدن از چربی های کمتری باید برای تامین نیاز استفاده کند و چون سوخت بدن کمتر شده است روند مصرف هم کاهش میابد.

مهم ترین دلایل استپ وزنی غیر واقعی چیست؟

دلایل و عوامل بسیار زیادی برای ایجاد استپ وزنی در افراد وجود دارد:

کاهش فعالیت بدنی: بسیاری از افراد بعد از مدتی خسته می شوند و از میزان فعالیت بدنی خود کم میکنند. این اتفاقا باعث بهم خوردن دریافت و مصرف کالری در بدن میشود و به دنبال آن بدن به سرعت سازگاری ایجاد میکند و فرد دچار استپ وزنی میشود. در رژیم های لاغری افراد باید یک روند صعودی را به دنبال داشته باشند نه یک روند نزولی، یعنی آنکه میزان فعالیت بدنی باید به مرور زمان افزایش یابد تا بدن نتواند به راحتی سازگار شود.

عدم پیروی از رژیم: اگر شما از رژیم غذایی خود پیروی نکنید وعده های غذایی و میزان غذای دریافتی را تغییر دهید با استپ وزنی و یا حتی افزایش وزن در دوران رژیم مواجه می شوید. این رعایت نکردن ممکن است به این دلیل باشد که فرد احساس می کنید خبره شده و می تواند خو به جای متخصص تغذیه رژیم طراحی کند.

ریزه خواری: ریزه خواری و عدم توجه به کاری های دریافتی از مشکلاتی است که افراد در هنگام رعایت رژیم با آن روبرو می شوند. در این زمان افراد تصور نمی کنند که خوردن تنقلات هرچند کوچک باعث افزایش کالری دریافتی در روز می شود و در آن زمان بدن دیگر دچار کمبود کالری نمی شود و به دنبال جبران آن و استفاده از ذخایر نمی رود و افراد آن را به صورت استپ های وزنی مشاهده می کنند.

استفاده از ترازو های متعدد: استفاده از ترازوهای متعدد و وزن کشی غلط خود باعث ایجاد حس استپ وزنی در افراد می شود. اگر شرایط وزن گیری، نوع لباس و خود ترازو یکسان باشد دیگر اشتباه در این مورد اتفاق نمی افتد و افراد دچار ناامیدی در روند کاهش وزن خود نمی شوند.

استرس: استرس نسبت به کاهش وزن خود می تواند باعث ایجاد استپ وزنی شود. زمانی که شما دچار استرس می شوید در بدنتان هورمون کورتیزول افزایش می یابد و اثری که این هورمون در بدن شما می گذارد این است که باعث نگهداری مایعات و آب بیشتری در بدن میشود و زمانی که شما خود را وزن می کنید به دلیل وجود آب اضافی با وزن ثابت روبرو می شوید حتی اگر از میزان چربی های بدنتان کم شده باشد. از دلایل دیگر تجمع مایعات می توان به مصرف داروها و پودرهای بدنسازی نیز اشاره کرد.

آیا ورزش برای رفع استپ وزنی مناسب است؟

ورزش حلال همه مشکلات بدنی می باشد. ورزش کردن باعث افزایش نیاز بدن می شود و همین اتفاق می تواند باعث بهم خوردن سازگاری شود. حتما در این دوران میزان ورزش را افزایش دهید و حتما به سراغ ورزش های قدرتی روید تا علاوه بر فرم دهی به بدن بتواند میزان بیشتری از کالری را بسوزاند.

نکات مهم در استپ وزنی چیست ؟

حتما زمانی که دچار استپ وزنی میشوید گزارشی از غذای دریافتی خود تهیه کنید. افراد بعد از مدتی دیگر میزان صحیح رژیم را رعایت نمی کنند و بیشتر غذا میخورند با این کار شما میتواند متوجه شوید که آیا دلیل استپ وزنی شما عدم رعایت رژیم غذایی است یا خیر.

نکته بعدی این است که زمانی که دچار استپ وزنی می شوید ناامید نشوید و خودسرانه دست به تغییر رژیم خود نزنید و حتما بعد از پایان دوره رژیم سه هفته ای یا یک ماهه خود با متخصص تغذیه مشورت کنید تا متناسب با شرایط شما رژیم تان تغییر یابد.

بهترین رژیم برای عبور از استپ وزنی چیست؟

رژیم شوک دکتر رژیم به دلیل اینکه برای هر فرد طراحی می شود و یک رژیم متنوع و متفاوت نسبت به رژیم های عادی محسوب می شود بهترین گزینه برای خارج شدن از استپ وزنی در افراد می باشد و افراد میتوانند سریع از این وضعیت خارج شوند.

مهم ترین دلایل استپ وزنی :

غذاهای کامل نمی‌خورید

کیفیت غذا درست به‌اندازه‌ی کمیت آن مهم است. خوردن غذاهای سالم می‌تواند سلامت‌تان را بهبود ببخشد و به تنظیم اشتهای شما کمک کند. مواد غذایی سالم و کامل معمولا بیشتر از غذاهای فراوری‌شده، شما را سیر می‌کنند.‌ به‌یاد داشته باشید بسیاری از غذاهای فراوری‌شده‌ای که برچسب «غذاهای سالم» دارند، واقعا سالم نیستند. تاحدامکان از غذاهای کاملی استفاده کنید که فاقد موادافزودنی هستند

پرخوری می‌کنید، حتی در غذاهای سالم

پرخوری یکی از عوارض جانبی شایع هنگام رژیم‌گرفتن است. پرخوری یعنی خوردن سریع مقدار زیادی غذا که اغلب بسیار بیشتر از نیازهای بدن شماست. بسیاری از رژیم‌گیرندگان با این مشکلِ تقریبا بزرگ دست‌به‌گریبان‌اند. برخی از این افراد در خوردن هله‌هوله و برخی در مصرف غذاهای تقریبا سالم ازجمله آجیل، کره‌ی مغزها (بادام‌زمینی، پسته و …)،شکلات تلخ، پنیر و… زیاده‌روی می‌کنند. یادتان باشد حتی غذاهای کاملا سالم نیز کالری دارند و بسته‌به حجم، تنها یک بار پرخوری ممکن است زحمات یک هفته رژیم‌گرفتن را هدر دهد.

مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش نمی‌دهید

اگر باید وزن زیادی از دست بدهید یا اگر مشکلات متابولیکی مانند دیابت نوع ۲ یا پیش‌دیابت دارید، آنگاه ممکن است لازم باشد رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات بگیرید. در پژوهش‌های کوتاه‌مدت مشخص شده است کاهش وزن ناشی از این نوع رژیم غذایی، ۲ تا ۳ برابر کاهش وزن مربوط به رژیم غذایی «کم‌چرب» استانداردی است که اغلب توصیه می شود. همچنین رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات به بهبود بسیاری از نشانگرهای متابولیکی مانند تری‌گلیسیرید، کلسترول HDL و قند خون منجر می‌شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 6
  • بازدید کلی : 1085
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی